sábado, 12 de enero de 2013

Fran Allegre: Sentir, y nun sentir sentire

El pasado mes de diciembre asistí en León a la presentación del nuevo libro de Fran Allegre, Sentir, y nun sentir sentire, una obra de teatro escrita en asturllionés. El libro, en sus páginas finales cuenta con un pequeño diccionario Asturllionés - Castellano, para facilitar la lectura de aquellos que aún tienen algo de reparo en leer libros escritos en esta lengua, bien porque no la entiendan o por otro tipo de razones.

El personaje principal de la obra es Ran, un joven pintor de cuadros de un pueblo de la ribera (cada uno tendrá su Ribera, yo elijo la del Órbigo). Intervienen amigos y amigas de Ran, como es el caso de Sebe, Fitu, Guirriu, Nial, Cinca o Xana entre otros. El personaje es difícil de tratar y, a medida que avanzan las hojas, más. Un pintor que pinta y quiere vivir de lo que vende pero no pone el más mínimo interés en vender, un enamoradizo que está enamorado de una de las protagonistas pero no se atreve a decirle nada, encerrado en si mismo, todo el día dandole vueltas a las cosas pero que al final nunca hace nada, etc. Esto es lo peor de todo, tiene cualidades, tiene destreza, tiene mucho que aportar, pero al final...

Un buen libro, que lleva el sello de la A.C. Faceira, una de las asociaciones que más está haciendo por la cultura y la llingua llionesa en la actualidad. Un buen libro, una obra de teatro que espero, algún día lleven a escena.



Aviso para navegantes: Uno, las cosas por si solas nunca se vendieron. Dos, el derrotismo es patético.

"Sentir, y nun sentir sentire" ye una obra teatru n'asturllionés. Escrita al fin d'una adolescencia que paez nun querer terminar, ye una obra lo que más romántica, que va d'un xóven pintor de cuadros que vive y siente nun pueblu de ribera de ríu y s'esmolez por la belleza natural que desapaez, y-ye cuesta acercase a la belleza femenina. Toas las andanzas, y ocurrencias vense enchenas de estu, de la dulda, o el inevitable "Sentir, y nun sentir sentire".

Romanticismu, eterna dulda, sensibilidá, adolescencia seruenda, crítica, fraxilidá, utopía, llamentu, cobardía, inxeniu, o babayada sigún dalgunos, d'un cozazón sensible mancáu polo que toos dirían que ye "la nada". Oxalá qu'enxamás nos riamos de los sentires d'amor verdadeiros.
Dalgún dié afayaremos, o nos darán, pa quitar la sede a las nuesas más fondas entrugas.
Quiciabes a ratos queramos saber que lo que deseyamos saber, sabrémoslo, o podrémoslo saber, asperando amás, unas prestosas respuestas. Pero tamién por miedu a nun alcontrar lo que queremos, quiciabes enxamás queramos facer entruga, o recibir respuesta.
Si alcontramos lo que buscamos siempres, u onque nun seya asina, pero somos xentes llambrionas pa colos sentires, de siguru deseyaremos tener siempres nuevas entrugas, y si nun houbiera más entrugas, tener memoria esmirriadina, pa una y outra vegada, deixar de saber y volver entrugar, y asina siguir encesos nel caminu la busca, cumo un rapacín que quier sabelo y vivilo too.

No hay comentarios: